یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024

هفتمین نشست سالیانه روحانیون، ائمه جماعات، مبلغین و رؤسای مراکز اسلامی انگلیس با عنوان «ویژگی‌های گفتمان دینی مناسب برای مسلمانان ساکن غرب و نقش مبلغین و مراکز اسلامی» به دعوت مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، نماینده ولی‌فقیه در کشور انگلستان، هدف از برگزاری این نشست را دست‌یابی به راهکارهای تبلیغی مناسب برای طرح ارزش‌ها و مبانی اصولی دین مبین اسلام و پیام ائمه اطهار (ع) دانست و گفت: مرکز اسلامی انگلیس برای برگزاری نشست‌های بیشتر و کنفرانس‌ها وسمینارها در این زمینه آماده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی فرا رسیدن ماه محرم را فرصت بسیار مغتنم و عظیمی برای مسلمانان و دوستداران مکتب اهل بیت (ع) دانسته و بیان داشت: امروز جوانان انگلیس جویای درک درست و صحیح از پیام عاشورای حسینی و نقش آن در زندگی خود هستند و این وظیفه روحانیون و مبلغان دینی است که به درستی، این پیام و ارزش‌ها را برای آنان تبیین نمایند و نیازها و مشکلات جوامع را بشناسند و در پاسخ‌گویی به آنها سعی و مجاهدت نمایند.

رییس مجمع جهانی اسلام نیز در این نشست گفت: خدای متعال هیچ پیامبری را برای اقوام مختلف نفرستاد مگر اینکه آن پیامبر با زبان همان قوم صحبت می‌کرد و این بدلیل برقراری ارتباط قوی‌تر با مردم و تبیین اهداف رسالت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالمی افزود: از این رو مبلغان دینی باید در این کشور به مسئله زبان اهمیت دهند  و آن را ابزار مهمی برای تبلیغ اسلام بدانند.

وی بیان حکیمانه و موافق با حق و تبیین مکتب اهل بیت (ع) و منش و رفتار آنان برای مردم را بهترین عامل دعوت مردم به سوی حق دانست و اظهار داشت: امت اسلام با تکیه بر ائمه اطهار (ع) و هدایت مراجع عالیقدر شیعه، امتی معتدل و با شیوه‌هایی حکیمانه است.

وی تصریح کرد: روحانیون و مبلغان دینی می‌بایستی خالصانه سعی کنند مکتب اهل بیت (ع) را با منطق قوی به دیگران بشناسانند و در جذب مردم و به ویژه جوانان کوشا باشند و در بیان وگفتار از افراط و تفریط بپرهیزند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین کشمیری، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در انگلیس نیز با اشاره به اهمیت وظیفه مبلغین در رساندن پیام واقعی قیام عاشورای حسینی و پرهیز از ذکر سخنان خلاف واقع و دور از شئونات مجالس حسینی، بر مساله اخلاص و نیت خالصانه تبلیغ در راه اسلام و برای رضای خدای متعال  تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی رییس مرکز ارتباطات اسلامی لندن نیز با اشاره به رسالت مبلغین به عنوان پیام رسانان اصول و مبانی اسلامی و تبیین کننده پیام قیام حضرت ابا‌عبدالله الحسین (ع)، به استفاده روحانیون از امکانات روز برای تبلیغ و ارایه مطالب متقن و مفید در میان جوانان و جذب آنان تاکید نمود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha